HA i Denkovi smartDEN_IP_16R.SNMP

Witam Szanownych Kolegów!

Od ponad 2 lat używam Domoticz, a teraz jestem w trakcie migracji do HA.
Cały hardware się zintegrowała z HA, ale Denkovi (smartDEN IoT MQTT Ethernet 16 Relay Module - DIN RAIL BOX - Denkovi A E LTD) nie do końca…
działa w HA, można nim sterować ze strony HA, ale nie mogę wybrać go jako urządzenia w automatyzacji bo nie ma go na liście wyboru.
Co zrobić i od której strony się za to zabrać??

Pewnie sterujesz nim z poziomu HA jako encje, a nie urządzenie, więc w automatyzacji też wybierz encję.

1 polubienie

Dzięki za tak szybką reakcję (nie spodziewałem się), też tak myślałem, żeby to w ten sposób obejść.
Nurtuje mnie jak uczynić z tego urządzenia i czy się w prosty sposób da ?(nie jestem programistą)

Urządzenie rejestrujące się po mqtt rejestruje encje i może je zarejestrować osobno lub jako urządzenie. Ale nie masz na to wpływu.
Od nowej, marcowej wersji HA coś się w tej kwestii zmienia, ale jeszcze nie zgłębiałem tematu.

To urządzenie (http://denkovi.com/smartden-iot-mqtt-ethernet-16-relay-module-din-rail-box) zainstalowałem tylko i za pomocą: configuration.yaml i katalogu z dwomi innymi plikami. yaml (które też załączam)
HA pokazuje przełączniki .
Powiem szczerze, że do końca nie rozumiem o co w tym wszystkim chodzi? (bo to są moje pierwsze doświadczenia z HA)

configuration.yaml (1.62 KB)

groups.yaml (505 Bytes)

switches.yaml (2.34 KB)

To jest taki sprzęt:
https://community.home-assistant.io/t/has-anyone-used-denkovi-ethernet-relay-modules/26896

Z plików jakie załączyłeś widzę że integrujesz to urządzenie przez integrację snmp, rozważyłby przesiadkę na mqtt, ale to nie rozwiąże Twojego problemu z tym że to są osobne encje. Wg mojej wiedzy nie jesteś w stanie z poziomu yaml czy też GUI stworzyć urządzenia z kilku encji - taką opcję mają raczej tylko integracje i oczywiście można napisać taką, tylko pytanie czy jest sens? Co zyskasz dzięki zebraniu encji w urządzenie?