Zigbee vs. Wersja HA

Witajcie,

Jako że jeszcze w pewnych sprawach jestem jeszcze zielony to poratujcie proszę wiedzą :slight_smile:

Mam na bramkę DEV 3 jeszcze bez termuxa (jakoś nadal mam stracha na niego się przesiąść), co za tym idzie zigbee mam w wersji 1.25.1.

Chcę zaktualizować samo zigbee pomijając resztę komponentów bramki. I pytanie czy to zadziała? Może są jakieś zależności co do termuxa czy samej wersji HA czy MQTT?
Jeśli nie najnowsza wersja zigbee to do której max wersji mogę zrobić aktualizację?

1 polubienie

i szukaj Aktualizacja/instalacja ręczna

Jak zainstalować to wiem :wink:
Pytanie czy najnowsze zigbee będzie działało ze starym HA 2022.5.5 i tym że nie mam termuxa? :thinking:

Przytoczony wyżej przez @zielony opis ręcznej aktualizacji Z2M jest prawdopodobnie nieaktualny mniej więcej od lipca 2022, a wtedy wyszła wersja 1.26.0 (wtedy były zmiany w Z2M, które jak widzę spowodują niedziałanie wybranych poleceń ze skryptu).
Więc moim zdaniem w ten sposób bezpiecznie możesz podnieść wersję najwyżej do 1.25.2 (więc to chyba nie ma sensu).

Jeśli wiesz co robisz i jak skutecznie zapewnić sobie backup starej wersji to możesz spróbować (może jednak sensowny byłby kontakt z oficjalnym wsparciem technicznym).

dla niego powinno działać nie jest na termux nie pamiętam już ale chyba do 1.30 aktualizowałem w ten sposób ale …nie pamiętam dokładnie

Tylko ostrzegam przed potencjalnym “wdepnięciem na minę”.

Może napiszę jaśniej - skrypt z dokumentacji AIS odwołuje się do plików, których nie ma w aktualnej wersji Z2M (a moim zdaniem nie ma ich najprawdopodobniej już od wersji 1.26.0, bo wtedy weszły pewne radykalne zmiany, jakkolwiek nie kopałem po historii repo).

Zasadniczo to przy aktualizacji dowolnego projektu z archaicznej wersji warto prześledzić “breaking changes” zazwyczaj dostępne w notatkach do wydań, ale w tym wypadku chodzi o niestandardowy sposób instalacji, więc istotna zmiana może być tam nieujęta…

1 polubienie