Gosund SP111 z Tasmota

Witam wszystkich.
Jestem tu nowym i zupełnie zielony :smile:
Próbuje rozwiązać chociaż częściowo problem ze zbyt wysokim napięciem a fotowoltaniką.
Publikowane pomysły na obniżenie napięcia w sieci ,które mają zapobiegać wyłączaniem się falownika.
Kupiłem gniazdka GosundSP111 z softem Tasmota.
Na każdą fazę jedno gniazdko,które załącza grzałkę w zasobniku wody. Załączenie grzałki oczywiście ma spowodować obniżenie napięcia. Sukces jest tylko połowiczny! Nie mam żadnej kontroli do jakiej temperatury nagrzeje się woda w zasobniku. W słoneczny dzień jest ryzyko zagotowania wody w zasobniku. Próg załączenia gniazdek ustawiłem na 251 v ( próg wyłączenia falownika to 253v).
Czas załączenia gniazdka to 300 sek.
Co trzeba jeszcze podłączyć żeby bezpiecznie kontrolować grzałkę?
Z góry dziękuję za każdą poradę przedstawioną w zrozumiały dla mnie sposób.

Witamy na forum.
Domyślam się, że czytałeś (lub pisałeś :wink:) w tym wątku:

Chyba najbezpieczniej to niezależny termostat z kapilarą (w szeregu, na zasilaniu grzałki).
W SP111 jest mało miejsca, ale można spróbować dolutować (wyprowadzić 3 przewody) pod czujnik/czujniki DS18b20 i mierzyć temperaturę CWU na zbiorniku, co można wykorzystać do dodatkowej reguły zabezpieczającej w Tasmota.

BTW
Reguła działa (zakładając, że użyłeś)?

Rule1 
  ON ENERGY#Voltage>=253 DO RuleTimer1=599 ENDON
  ON Rules#Timer=1 DO Power1 1 ENDON
  ON ENERGY#Voltage<253 DO Power1 0 ENDON

Pisałem już,że jestem zielony. Nie mam pojęcia gdzie w gniazdku to wlutować. Dziękuję,za podpowiedź. Czy te reguły które podałeś wpisuje się po wlutowaniu tych kabli czujnika?


Nie próbowałem ale wybrał bym GPIO3 - czyli pole lutownicze RX. Lub GPIO2 oznaczone jako TX1 i zamiast funkcji w szablonie Led link_i zmienił na DS18x20.