Początek z IoT, wybór sprzętu Wifi, konfiguracja sieci

Witam wszystkich serdecznie.

Ponieważ jestem laikiemw tych sprawach chciałbym stworzyć ID z AIS Dev3, ale zupełnie nie wiem od czego mam zacząć, z czym to ugryźć. Chce na początku zbudować odpowiednią sieć domową - jak większość, 1 odizolowana dla gości, 2 do urządzeń IoT, 3 telewizory telefony pcty.

Trochę poszukalem i widze, że większość z Was buduje system internetu z UniFi(?), która zresztą wielkość poleca, więc zacznę kompletować sprzęt. Tylko u mnie instalacja wygląda tak:

Na piętrze mam modem światłowodu + iptv, z którego wychodzą RJ45 na tv, dekoder, konsole + leci jeden na poddasze, do kolejnego routera, do którego są podpięte 2PC+ wychodzi jeden RJ45 na parter, gdzie znów są podłączony TV, Dekoder.

Idąc takiem tokiem rozumowania bym potrzebował router:

  1. piętro = Router UniFi - DSG? - Switch Flex mini lub więcej, bo aktualnie i tak brakuje mi portów, a dojdzie AIS
  2. poddasze = Switch Flex mini - jakiś AP?
  3. parter Switch Flex - AP?

Dodatkowo gdybym chciał pozbyć się modemu operatora, dochodzi kolejny AP na piętro?

Łącznie:
1x router
3x Switch
3x AP?

Czy coś potrzebuje jeszcze żeby mi to działało jak należy? Na jakie sprzęty szczególnie polecicie? Ewentualnie czy mogę wykorzystać 3routery, np archery i ogarnę to?

Oraz będę potrzebował pomocy z konfiguracją tego wszystkiego, bo nie rozumiem tych VLANow TAGow, może mi się uda jak wejdę w ustawienia, ale chcę to zrobić porządnie, a sam pewnie spapram :slight_smile:

Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam!

1 polubienie

Jeśli to jakiś model, na którym lata openwrt (i w ogóle masz na myśli linię tplink archer?, bo modeli nie podałeś, a to jest akurat bardzo istotne), to prawdopodobnie się da dużo więcej niż przypuszczasz (fabryczny soft tplinka ma ograniczenia typowe dla klasy soho/low-end).