Cześć,
Na wstępie dodam, że jestem początkującym użytkownikiem AIS i to mój pierwszy opis. Będę wdzięczny za wyrozumiałość Chętnie przyjmę rady jeśli można coś zrobić lepiej, sprawniej.
TRADYCYJNA SKRZYNKA NA LISTY + POWIADOMIENIE
Z racji tego, że zdarza mi się nie zaglądać za często do skrzynki na listy, znajduję czasem listy sprzed dobrych kilku- czasem nawet kilkunastu dni Nie byłoby z tym problemu, gdyby od czasu do czasu nie było to np. przeterminowane awizo do urzędowego listu poleconego
Już jakiś czas temu myślałem założyć jakiś kontaktron, ale nie mam możliwości dostania się do skrzynki kablem aby było to estetyczne. Z-wave (mam fibaro) wykreśliłem z racji zasięgu oraz jakby nie patrzeć kosztów, Zigbee póki co brak, chociaż z zasięgiem pewnie podobnie. W ostatnim czasie stałem się posiadaczem bramki Sonoff RF, dlatego postanowiłem to wykorzystać i na test zakupiłem najtańszy Sonoff DW1 za 18.99PLN i zacząłem przymiarki.
Zaleta:
- duży zasięg
- niska cena
Wada:
- brak stanu baterii
- duży rozmiar
Nie jest to system alarmowy, więc stan baterii nie będzie dla mnie krytyczny. Przypomnienie w telefonie co 6m-cy/1rok i powinno być OK. Poczty dostaję naprawdę bardzo mało, ale jak już się zdarzy to dość ważną, więc bateria powinna posłużyć spokojnie rok czasu (zobaczymy co będzie zimą).
Moja skrzynka wygląda tak:
Kontaktron RF Sonoff DW1:
Na początek sprawdzenie zasięgu ze skrzynki, montaż “na sucho” - w konsoli bramki RF pojawiają się nowe wpisy - checked
Z racji dość dużego rozmiaru elementu zawierającego magnes postanowiłem wykorzystać niewielkie, ale o wiele mocniejsze magnesy neodymowe. Zalegało mi kilkanaście takich, średnica 8mm grubość 1mm - sprawdziłem działanie z Sonoff DW1 - checked
Przykleiłem element zawierający płytkę i baterię wewnątrz skrzynki, do wewnętrznej strony pokrywy skrzynki na listy magnes. Niestety Sonoff DW1 i magnes okazały się zbyt daleko od siebie, sygnał RF pojawiał się raz na kilkanaście otwarć